Monthly Archives: Lipiec 2010

Wpływ witamin na wygląd

Witaminy ozdabiają wewnątrz i zewnątrz

Do początku ubiegłego stulecia ludzkość nie podejrzewała o istnieniu witamin. A więć po co są potrzebne te różnobarwne pigułki teraz, czy nie da się obejść się bez ich? Niestety, nie. Na przykład, dla zadowolenia dobowego zapotrzebowania w witaminie С należy zjeść 1,5 kg kilograma pomarańczy, dla otrzymania koniecznej ilości kalcjum – wypić 1,5 litra mleka. No a wypełnić organizm w witamin В6 niezbędne są 2,5 kilogramy winogrona. Warto dodać nieregularne żywienie, produkty, po przejściu obróbki termicznej, złą ekologie. Wychodzi na to że bez dodatkowego kompleksu witamin po prostu nie przeżyć.

Za dużo witamin nie bywa. Z taką myślą łykamy garście różnych różnobarwnych kapsułek- pastylki – i nie wiemy ze w taki sposób łatwo zarabiamy poważne problemy  zdrowotne. Pożyteczne i konieczne dla organizmu witaminy mają właściwość gromadzić się, co doprowadza do hipowitaminozy i różnych naruszeń zdrowia. Duńscy medycy  uważają, że zażycie syntetycznych witamin-antyoksydantów A, Е i beta karotyny zwiększają ryzyko wczesnej śmierci na 5%. Oni doradzają używać ich tylko w naturalnej postaci – w jarzynach i owocach, gdzie oni mieszczą się w nie takiej niebezpiecznej dla zdrowia koncentracji.

Wiele osób są przekonane, że jedna pastylka witaminy С albo szklanka pomarańczowego freszu, wypitych na noc, mogą sprowokować bezsenniść. Nic podobnego! Dietolog Sara Pelle-Kalod wyjaśnia: „Taki stereotyp sformował się w naszych głowach przez krótkie zdanie, napisane w instrukcji do witaminy С, : nie przyjmować przed snem, ponieważ ten preparat ma lekkie stymulujące działanie”. Ta przestroga wywodzi się z tego faktu, że witamina С bierze udział w syntezie dofaminy. Lecz on nie jest głównym silnikiem tych procesów. Badania wyraźnie pokazały, że nawet bardzo wysoka dawka witaminy С (4г, co dorównuje się 10 kg pomarańczy) w żaden sposób nie wpływa na proces zasypania i jakość snu.

Marynarki

Dziś są bardzo popularne marynarki i kamizelki z tkanin, które trzymają formę. I, oczywiście, niezastąpiony detal – kurtka. Na tęgich dobrze wyglądają koszule.

Modny teraz rękaw-latarka — ręka nie wydaje się w nim tęgą.

Suknia podkreśla plusy figury. Modelowi suknie z odcinania talią poleca się jednak przy wzroście od 168 cm. Kobieta z tęgim przedramieniem musi nosić ramieniowe nakładki. I ważnie, żeby tkanka nie puszyła się, nie dawała objętości. Im bardziej skomplikowany krój, im więcej pionowych linii – tym lepiej.

Nie kupujcie rzeczy, jeśli już macie podobną (spódnica lub bluza jest prawie taka sama, różnica w kolorze). Moda szybko zmienia się.

Żeby częściej popełnać swoją garderobę, nauczycie się szyć i wiązać.

Odzież i ozdoby warto dopasowywać do sytuacji i do wieku.

Pamiętacie, że odzież musi ukrywać usterki figury (nie wszyscy idealnie są złożone), a nie podkreślać ich.

I ostatnia rada. Nie róbcie z odzieży kult.

Każda dziewczyna utwierdza się w życiu różnie – sprawą, wiedzą, pięknością, modnymi rzeczami lub stylem. Od sportu chudną. Fizyczna aktywność chociaż i przeszkadza nabieraniu zbędnej wagi, lecz w cale nie powoduje jej zrzucenie. Badania pokazały, że fizyczne ćwiczenia bez specjalnej diety nie pomagają zrzucić zbędną wagę. Na żal!!! Należy być jednak realistą w tym pytaniu: żeby pozbyć się 1 kg tłuszczu, należy spalić 8000-9000 kalorii. Nietrudny obrachunek: na 1 km chodzenia traci się 65 kalorii. Żeby w ciągu miesiąca zrzucić 1 kg wagi trzeba przejść 138 km lub dziennie przebiegnąć  4,6 km bez wytchnienia. Bieg z szybkością 8 km na godzinę pomaga pozbyć się 80 kalorii za kilometr, czyli 640 kalorii w ciągu godziny. Wniosek wyciągamy następny: żeby za miesiąc zrzucić 1 kg wagi, trzeba z tą szybkością przebiegać 12,5 godzin. Trochę za dużo, prawda?)

Paznokcie skóra i brwi

Wiele osób płci żeńskiej uważają, że farba dla włosów pięknie podchodzi dla brwi i rzęs – przecież to takie same włosy. To błąd nie tylko w korzeniu niesłuszny, ale również niebezpieczny. Skład farby dla włosów i farby dla brwi mocno różni się. W skład farby dla włosów wchodzą specjalne elementy dla intensywnego i odpornego koloru, które mogą wyrządzić szkodę w przypadku trafienia do oczu, a nawet doprowadzić do ślepoty! Farby dla brwi i rzęs przechodzą specjalne sprawdzenie pod względem bezpieczeństwa dla oczy. Dlatego nigdy nie wolno farbować brwi i rzęsy farbą dla włosów. Po prostu nie można tego robić!

Z kolej kobiety, które żyć nie mogą bez nakładanych paznokci, chociaż raz zderzały się z problemem grzybka lub z obrażeniami naturalnego pokrycia paznokcia. Lecz to – niekonieczna składowa paznokci akrylowych. Prawdziwa przyczyna – w niefachowości specjalisty, który używał brudne instrumenty lub nie wyszorował ręki przed procedurą zwiększania paznokci. Nakładane paznokcie stwarzają przyjazne środowisko dla zaniesionych bakterii. Wniosek wprasza się sam: zwiększanie musi robić fachowiec w odpowiednich warunkach.

Wiele kobiet myślą że masaż twarzy rozciąga skórę, tym samym pozbawiając siebie zadowolenia tej przyjemnej i pożytecznej procedury. Naprawdę rozciągnąć skórę nie tak łatwo – przecież ona jest nieprawdopodobnie elastyczna i prężna. Profesjonalny masaż powołany nie powodować urazów skóry, lecz doprowadzić do aktywności: wzmocnić krwiobieg, wygładzić drobne zmarszczki. Jeżeli masażysta zły, to maksimum, co może stać się  – to odczucie dyskomfortu.

Mycie chłodną wodą pomaga rano obudzić się i przywrócić do rześkostości. A z kolei  nacieranie lodem korzyści skórze nie przyniesie. Przeciwnie, może doprowadzić do rozszerzenia naczyń, obezwodnienia i pojawienia czerwonych plam. Przyczyna: kontrast temperatur: ludzkiej skóry i zamrożonej wody. Takiego gwałtu skóra nie lubi.

Skóra i włosy

Jakie oznaki mówią o przypilnowanej kobiecie? Po pierwsze, stan jej skóry. Ona powinna być czysta i gładka. Po drugie, idealny manicure – piękne, mocne paznokcie prawidłowej formy. Właśnie te podstawowe elementy żeńskiej piękności umówimy dalej. Każda kobieta troszczy się o swój manicure. Długie, akuratne paznokcie – część wizerunku  i duchowej równowagi. Lecz jeżeli paznokci zaczęli łamać się, należy szybko zareagować. I oto na co trzeba zwrócić uwagę w pierwszej kolejności:

Dać organizmowi dosyć kalcjum. Dla tego włączycie do swojego żywienia należy włączyć więcej twardego sera, mleka i ryby. Również pożyteczna będę kapusta, krewetki i czarny chleb.

Osłabionym paznokciom pójdzie na korzyść oliwa. 1-2 razy w tygodniu warto ją stosować na skórę rąk i paznokcie. Również sprawdzony środek to sole do kąpieli. Rozpuścicie w ciepłej wodzie łyżkę morskiej lub oceanicznej soli i 20 minut potrzymacie ręce.

Przyznajcie się, że zawsze marzyliście o tym, żeby wasza skóra była idealnie gładka i nie wymagała szczególnego podejścia. W rzeczywistości tego po prostu nie może być. Przecież jak tylko w waszym organizmie coś nie tak, właśnie skóra sygnalizuje o tym. Jednak w Państwa  siłach przybliżyć się do doskonałości. Należy tylko znać kilka sekretów:

Najważniejszy element dla komórek skóry – to woda. Jej niedosyt w organizmie koniecznie odwróci się mdłym kolorem twarzy. Weźcie za regułę pić niemniej dwóch litrów wody na dzień. Jeszcze jedna ważna przyczyna kryje się w stanie jelitowej mikroflory. Naruszenie jej bilansu może powodować nieprawidłowe żywienie. A to obowiązkowo ukaże się na skórze. Dla  uniknięcia takiego problemu, warto przejść kurs probiotyków. Oni zawierają kompleks pożytecznych bakterii, normalizacyjnych mikroflorę jelit.

Weź za regułę nie umywać się wodą z kranu. Lepiej wykorzystywać gotowaną, mineralną wodę lub specjalne środki oczyszczenia skóry. Dwa razy dziennie korzystaj z nawilżających kremów, nie dawaj skórze przeschnąć. Nigdy nie kładź się sypiać w makijażu! I wybierając środki kosmetyczne, pamiętaj o optymalnym dopasowaniu do twojego typu skóry.

Pielęgnacja włosów.

Włosy są elementem, który ma duży wpływ na to jak widza nas ludzie. Muszą być zadbane i mocne. Każda fryzura zmienia naszą twarz, zatem musimy ostrożnie je dobierać. Najważniejsze jednak by pielęgnacja włosów była odpowiednia. Przede wszystkim włosy muszą być chronione przed słońcem. Jasne jest, że jego działanie jest dla włosów niekorzystne, wysusza je, a zarazem niszczy, kolor włosów blaknie, a cała fryzura staje się sucha i matowa. W ciągu lata, najlepiej jest zatem używać kosmetyków do włosów z filtrami UV.

Różnorodne szampony, odżywki, maseczki i tym podobne produkty są dostępne właśnie z filtrami. Zabezpieczają one zarówno skórę głowy jak i włosy przed negatywnym działaniem promieni. Musisz również pamiętać by po wyjściu z basenu, bądź w czasie wakacji z morza, dokładnie umyć włosy. Chlorowana oraz słona woda bardzo je niszczą. W sklepach łatwo można znaleźć maseczki regenerujące, które mają za zadanie odżywiać włosy zniszczone przez słońcem. Tego typu kosmetyki powinno stosować się raz w tygodniu. W ciągu lata, kiedy jesteśmy narażeni na działanie wysokich temperatur i słońca należy często myć włosy, nawet kilka razy dziennie. Czym bardziej zadbane włosy tym lepiej się prezentują.

Ich powierzchnia jest gładka, co sprawia, że lśnią, odbijając światło. Aby umożliwić włosom odbijanie się od nich światła można stosować różnorodne preparaty, maseczki i spraye, których głównym celem jest właśnie nadanie włosom blasku. Jednak jeśli pragniemy zadziałać na włosy naturalnie, musimy poświęcić im wiele uwagi. Najlepszym sposobem na połysk włosów jest po myciu spłukanie ich zimną wodą. Ta czynność zamyka łuski włosów, a całość staje się gładka i delikatna. Jeśli jesteś blondynką, po umyciu włosów możesz polać je sokiem z cytryny i pozostawić tak na 20 minut, a następnie spłukać, taki zabieg odżywia je i nadaje blasku. W osiąganiu blasku fryzury pomaga także ole rycynowy, który przy okazji przyciemnia włosy, można również płukać włosy piwem lub nakładać na nie maseczkę z żółtek jaj.