Monthly Archives: Czerwiec 2010

Relaks i higiena

Każda z pań marzy po długich i trudnych dniach by zrelaksować się w ciszy i spokoju. Na myśl przychodzi spa, na które zazwyczaj nie ma ani możliwości finansowych, ani czasu. Ale czy spa nie może znaleźć się w naszej łazience. Tak naprawdę możesz sprawić by zamieniła się w miejsce, w którym jak nigdzie indziej odprężysz się po dniu pełnym nerwów, obowiązków i pracy. Przede wszystkim zacznij od muzyki.  W twojej łazience musi pojawić się sprzęt grający z muzyką, która najlepiej na ciebie działa, powinna być to odprężająca muzyka relaksacyjna, spokojna i stonowana, która dogłębnie cię wyciszy. Zapomnij o pracy czy telefonach, na swój relaks wybierz czas, w którym nikt nie będzie ci przeszkadzał, czas, w którym na chwilę możesz zapomnieć o wszystkim.

Poza tym istotnym czynnikiem jest estetyka łazienki. Spraw by wszystko było na swoim miejscu, by nic nie sypało się  z półek, kiedy bierzesz szampon i by nic nie rozpraszało twojej uwagi, dodatkowe nerwy nie są ci potrzebne. Ważnym aspektem jest także zapach. Zakup świeczki zapachowe, bądź po prostu olejki, które sprawią, że w łazience poczujesz swoją ulubioną woń. Wiesz przecież jak zbawienne działanie ma aromaterapia. Jeśli naprawdę pragniesz się zrelaksować powinnaś zdecydować się na gorącą kąpiel, oczywiście masaż mięśni na przemian raz zimną, raz gorącą wodą jest bardzo zdrowy, aczkolwiek nie bardzo pozwala się zrelaksować. Problem polega jednak na tym, że osoby o bardzo suchej skórze nie powinny oddawać się gorącym kąpielom. Jeśli zatem posiadasz właśnie taki typ skóry, dodaj do kąpieli soli mineralnych bądź pielęgnującego płynu.

Musisz pamiętać, że kąpiel nie może trwać dłużej niż pół godziny. Oczywiście złym posunięciem jest także zasypianie w wannie. Do kąpieli używaj kosmetyków, których zapach jest dla ciebie bardzo miły. Pamiętaj, że woń mydła, szamponu czy żelu do kąpieli będzie ci towarzyszyła również po wyjściu z wanny.  Zatem zapomnij o drogich spa, w których nie wszystko jest tak jak byś sobie tego wymarzyła i postaraj się stworzyć spa we własnej łazience, dokładnie takie jakiego pragniesz.

Woda pomaga schudnąć

Co zrobić, jeśli figura daleka od ideału 90-60-90, a ręka tak i ciągnie się do rączki lodówki? Należy jakoś oszukać żołądek. Rozpowszechniony sposób dosięgnąć tego – wypełnić jego w całości wodą. Lecz, niestety, nasz organizm jest o wiele mądrzejszy, nieżeli o nim myślimy: on doskonale rozróżnia napoje i pełnowartościowy pokarm. Nawet wypicie 2 litrów wody, nie uratuje od odczucia głodu.

Dla spalania tłuszczu bardziej pożyteczne są ćwiczenia. Jednak trzeba, przede wszystkim, znać, że u każdego człowieka niezależnie od genów i przemiany materii, podczas obciążenia tłuszcze zaczynają spalać się w różnej proporcji. Wiele osób nie znają, że kiedy zaczynamy poruszać się i tracić energię, w pierwszej kolejności organizm wykorzystuje daleko nie tłuszczowe zapasy. Jeśli obciążenie trwa kilku sekund, to pierwszymi zaczynają spalać się zapasy, bezpośrednio dostępne mięśniom, jeśli kilku minut – wykorzystuje się obecny w mięśniach hlikoen (pochodny glukozy). I tylko po 3-4 minutach obciążeń organizm zaczyna wciągnąć rezerwy węglowodanów poza mięśniami, i po tym tylko – lipidy. Dlatego, nie warto liczyć, że wspiąwszy się po schodkach, potraficie pozbywać od zbędnej wagi i zapomnieć o cellulitisie. Niech żyje trwały sport!

Również nie warto liczyć na to, że istnieją mniej kaloryczne masła. To nieprawda. Chociaż na podstawie statystyki 4 kobiety z 5 w tym szczerze przekonane. Jakiego pochodzenia masło nie było by (oliwa słonecznikowa czy z pestek winogrona..), ono na 100% składa się z lipidów i do 100 gr. zawiera 900 kalorii. Dlatego nie ma lżejszego masła albo mniej tłustego. Jednak niektóre rodzaje maseł (te, które są bogate tłustymi kwasami, na przykład, masła lnu lub rzepaka) rekomendują stosować dla uprzedzenia chorób sercowo-naczyniowych i zachowania młodości skóry.

Sport i moda

Dla uniknięcia  przedwczesnych porodów lub poronienia kobiety nie wykonują żadnych fizycznych ćwiczeń już od początku ciąży. Zrozumiale, należy unikać ciężkich i ryzykownych rodzajów sportu, lecz chodzenie i pływanie niczym nie mogą przeszkodzić normalnemu przeciekaniu ciąży. A nawet przeciwnie, fizyczne ćwiczenia w tym okresie (w tym i do początkowych terminów) są bardzo pożyteczne, ponieważ stymulują aktywność serca przyszłych mam, polepszają krwiobieg.

Fizyczna aktywność z kolei nie oczyszcza płuca palacza. Żaden rodzaj sportu nie może oczyścić płuca palacza od warstwy smoł. Jedyny sposób pozbyć się od niej – raz i na zawsze rzucić palić. I nawet jeśli po fizycznej aktywności wydaje się, że  płuca są napełnione tlenem, to nie oznacza, że udało się pozbyć sie od negatywnego wpływu tytoniu.

Więc pod czas urlopu nie warto nadużywać paleniem, jednak można nawet kobietom opalać się toples. Ultrafioletowe promienie nie ma wpływu na piersi, jak to przyjęto uważać. Trzeba obawiać się tylko słonecznego poparzenia samych sutków i ich okolic – przez szczególną delikatność skóry w tej części ciała. Podobne poparzenie może doprowadzić do uszkodzeń skóry, pęknięć a nawet procesów zapalnych, nie mówiąc już o onkologicznych piersi. Tego wszystkiego łatwo uniknąć, po prostu przysłaniając cały obwód sutków szczelnym materiałem, nie przepuszczalnym ultrafioletowe promienie.

Zdaje się, że po urlopie przychodzimy do pracy, pełne sił i przygotowane do nowych wyzwań. Jednak to nie do końca tak, na wielu pracowników czeka poważny psychologiczny problem, pod tytułem „zespół urlopowicza”. Pojawienie się tego problemu hiszpańscy uczeni wyjaśniają drastyczną zmianą sytuacji: od obciążenia do pełnego nieróbstwa i przeciwnie, która wywołuje w organizmie stres. Wskutek tego, osoba która dopiero przyszła z urlopu może zachowywać się nerwowo, poirytowanie, apatycznie. Żeby obniżyć wiarygodność pojawienia „zespołu urlopowicza”, psycholodzy doradzają wracać z podróży za parę dni do pójścia do pracy – żeby organizm zdążył adaptować się.

Opalona

Wiele z pań pragnie prezentować piękną wakacyjną opaleniznę. Jednakże większość wie, że jedyny brąz, który wygląda ładnie, jest brąz naturalny. Nie każda kobieta ma jednak możliwość wyjechania na długie wakacje podczas, których zdobędzie piękną, czekoladową opaleniznę. Oczywiście istnieją samoopalacze oraz solarium, ale jasne jest, że nie dość, że bardzo niszczą skórę nie prezentują się wcale estetycznie. Większości bywalczynie solariów przesadzają z częstotliwością odwiedzin, a ich skóra przypomina bardziej kolor marchewkowy niż czekoladowy.  Cóż zatem zrobić jeśli pragniemy by nasza twarz prezentowała śliczne, zdrowe kolory, a przy tym by wyglądała nadal naturalnie i świeżo? Może warto postawić na świetny makijaż, który z udziałem brązującego pudru sprawi, że twoja twarz będzie dokładnie taka jak pragniesz. Aby jednak wykonać makijaż brązujący w sposób, który rzeczywiście będzie prezentował się estetycznie i naturalnie należy pamiętać o kilku aspektach. Przede wszystkim jeśli jesteś posiadaczką cery skłonnej do przetłuszczania się, najpierw nałóż na nią zwykły podkład. Puder transparentny sprawi, że pudru brązującego nie będziesz musiała nakładać bardzo dużo, a co za tym idzie unikniesz nienaturalnego efektu. Musisz także wybrać odpowiedni pędzel, by makijaż był idealny.

A zatem unikaj pędzli dużych, nie dają one odpowiedniej kontroli, pędzel średniej wielkości będzie najbardziej odpowiednim wyborem. I co najważniejsze nakładaj puder delikatnymi posunięciami pędzla, kiedy będzie go za mało możesz go dołożyć, kiedy jednak sprawisz, że jest go za dużo, jego równomierne starcie przysporzy ci wielu problemów.

Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiedni wybór pudru. Jeśli pragniesz wykonać tego typu makijaż w dzień, staraj się wybierać kosmetyki matowe i półmatowe, ponieważ te rozświetlające nadają nienaturalnego wyglądu skórze. Kiedy jednak planujesz wieczorne wyjście wykorzystaj puder z błyszczącymi drobinkami, który umieść także na ramionach i dekolcie. Tego typu makijaż wykonany w odpowiedni sposób zachwyci każdego.

Codzienna pielęgnacja

Większość z nas zdaje sobie sprawę, że najbardziej atrakcyjne są kobiety, które są zadbane. Nie liczy się ilość makijażu czy jego cena, a raczej estetyka i wdzięk. Aby móc prezentować się naprawdę zachwycająco, musimy pamiętać o codziennej pielęgnacji, która umożliwi lśnienie wśród innych. I tak każdego dnia należy pamiętać o demakijażu, a zatem w kosmetyczce każdej z pan powinno znaleźć się przynajmniej mleczko do demakijażu oraz tonik oczyszczający. Najlepiej jednak jeśli codzienna pielęgnacja przeprowadzana jest w sposób bardziej rozwinięty. Oczywiście zaczynamy od zmycia makijażu, następnie dobrze jest zmyć twarz wodą z żelem oczyszczającym do mycia twarzy, a dopiero w dalsze kolejności użyć toniku antybakteryjnego. Na koniec warto jest pokryć twarz krem odpowiednim dla naszego rodzaju skóry. Bardzo istotne jest by wybierać kosmetyki do pielęgnacji dokładnie takie, jakich nasza twarz potrzebuje. Jeśli mamy suchą cerę, kosmetyki wysuszające mogą zniszczyć florę bakteryjną, na naszej twarzy, a co za tym idzie wywołać wiele nieestetycznych i bolesnych zmian skórnych. Zatem jeśli skóra na twarzy ma skłonności do pękania czy wysuszania się, należy przede wszystkim szukać pozycji nawilżających odpowiednich do cery suchej.

Idąc dalej przynajmniej dwa razy w tygoniu powinniśmy wykonywać peeling. Pozwala on usunąć ze skóry zanieczyszczenia, z którymi nie dał sobie rady tonik, najlepszy do tego celu jest peeling gruboziarnisty, który można kupić w aptekach czy drogeriach. Wybierając go również należy pamiętać o rodzaju skóry jaki prezentuje nasza twarz. Niestety w kwestii higieny i pielęgnacji nie możemy patrzeć na oszczędność.

Choć oczywiście nie musimy kupować produktów z najwyższych półek, nie zawsze różnią się one znacząco od tych tańszych, które dają efekt naprawdę bardzo zbliżony. Jednak bezapelacyjnie należy pamiętać o doborze kosmetyków odpowiednich dla swojej skóry. Dużą uwagę trzeba zwracać na kremy kupujemy. Mają one skłonność posiadania właściwości przeciwzmarszczkowych, bądź przeciw starzeniu się skóry. Są one dobre dla pań w średnim wieku, dlatego osoby młode powinny ich unikać.

Niektóre fakty o piękności i zdrowiu

Nie wolno pić podczas jedzenia. Istnieje zdanie, że to przeszkadza trawieniu.. Jednak kilku wypitych szklanek wody podczas jedzenia w żaden sposób nie zaszkodzą ani trawieniu, ani przyswojeniu składników odżywczych. A nawet, przeciwnie, polepszą proces przechodzenia pokarmu po drogach pokarmowych. Do tego używanie płynu podczas jedzenia przynosi odczucie sytości i w ten sposób skraca ilość posiłków, co pochłania się. Więc, jeśli pić wodę przed samym posiłkiem lub podczas, to tylko sprzyja schudnięciu.

Istnieje również zdanie ze każda herbata jest jednakowo korzystna. Jakakolwiek herbata ma bakteriobójcze działanie, normalizuje pracę organizmu i jest energodostarczalna – dzięki obecności w niej kofeiny. Co prawda, w zielonej herbacie obecność kofeiny jest znacznie mniejsza. Jednak ona obniża wagę o wiele skuteczniej. Rzez w w roślinnych substancjach – katechinach. Oni zwiększają szybkość spalania kalorij, stymulując proces rozszczepiania tłuszczów. Mają również działanie antyoksydantne, czyli obniżają ryzyko arterosklerozy, zawałów i udarów mózgu, pomagają w profilaktyce cukrzycy i w walce z przeziębieniem, otruciami spożywczymi i różnymi innymi chorobami. Optymalna dawka zielonej herbaty – 6 filiżanek dziennie. No, i oczywiście – więcej pozytywnych myśli!!!

Jeszcze jeden mit – to to że ostre jedzenie wywołuje wrzody. To już wcale nieaktualne legendy. Ostre jedzenie nie „robi dziurę” w żołądku, a nawet przeciwnie: naukowe badania udowodniły, że ingredienty ostrego pokarmu bronią błonę śluzową żołądka od różnego rodzaju agresji. Indyjska medycyna tradycyjna już od wielu tysiącleci przypisuje użycie e ostrego pokarmu dla leczenia ostrych bólów w żołądku. W żaden sposób nie związano to z pojawieniem wrzodów żołądka i dwunastnicy. Większość takich wrzodów mają infekcyjne pochodzenie – obecność bakterii chelikobakter pilori, odkrytej w 2005 roku, – powstaje przez naruszenia nerwowe – stresy, stale napięcie. Nadmierne przyjęcie agresywnych medykamentów, typu aspiryny, też może być przyczyną pojawienia tych chorób.